נסיעה היישר על פני דקוטה הדרומית

טרק מקצה אחד של דקוטה הדרומית לקצה היה קשור לסיום בצורה דרמטית רבה.

נוכל לאתר את הסערה המתקרבת על פני האדמה הנמוכה בסמוך לגבול ויומינג. הכביש המהיר הדו-נתיב הבסיסי התפתל לכאורה בשום מקום, ללא ציוויליזציה ניכרת לאורך קילומטרים לשום כיוון. זה היה הרגע בו הבת שלי חשה חולה ונשכנו לצד הדרך. תוך שניות לאחר שחזרו לרכב, גשם כבד עטף אותנו, כמעט והעלה את מה שכבר היה נראה כי מעט הדרך. נראה כי הרעם והבהיר הקיפו אותנו מכל הצדדים כשעקבנו אחר כיוון ה- GPS.

הפנים של ילדיי הועברו על הסערה שבחוץ במקום אלקטרוניקה כבעלי ואני הובלנו שירים ובדיחות סדוקות כדי להבהיר את מצב הרוח למרות הייאוש שלנו.

חמישה ימים קודם לכן במזג אוויר שטוף שמש, ערכנו את הכוונה שלנו לדסמטה, לכיוון מערבה ממיניאפוליס, לראות את בתי המגורים לשעבר של לורה אינגלס וילדר. כשהגענו למרכז המבקרים של הבתים ההיסטוריים של ווילדר לקחנו טיול שהביא את הבית הקטן לסדרת הספרים של הערבה. היינו בעיצומו של קריאת ספרו של אינגל, החורף הארוך, אז ארוחת הצהריים בחנות ובאפייה של וורד השתמשו בנקודת התצפית הטובה ביותר במרכז העיר. יכולנו לדמיין כיצד הבניינים מעבר לרחוב נעלמו מהנוף במהלך סופת השלג הענקית הרבה יותר ממאה שנה קודם לכן. ל- Ward’s יש גם המון תכשיטים לקנות שיכולים להיות הסחת דעת מבורכת או עכבר מעצבן, תלוי באופי ילדיכם.

כניסת מצנפת מחנות המתנות של לורה אינגלס וילדר בתים היסטוריים, ילדים יכולים לשבת במקום בו לורה וקארי למדו בבית הספר (צילום מאת הת’ר לוסק)

בטן מלאה, נסענו שעה דרומה למיטשל, בית ארמון התירס היחיד בעולם. כל פסיפס המכסה את הארמון הוא יצירת אמנות, העשויה מתירס, דגנים ועשבים. העזנו בתוך הבניין לחטיפים ושירותים, אך מצאנו את זה הרבה יותר מעניין לראות את הפסיפסים החיצוניים מתעדכנים.

ניתן למצוא את הפסיפסים בארמון התירס מחוץ לבניין ובתוך הבניין. (צילום מאת הת’ר לוסק)

היכן להישאר

מצא מקומות לינה ידידותיים למשפחה בדרום דקוטה, ממלונות סטנדרטיים להשכרת חג פרטית דרך Stay22.com:

הנסיעה ממיטשל לכניסה לפארק הלאומי באדלנדס היא בערך שלוש שעות, אך בסמוך לכניסה עצרנו ב Prairie Homestead לראות כלבי ערבה לבנים וסגנונות שונים של בתים שהועברו. בנותיי אהבו לרדוף אחרי בעלי החיים מחור לחור, לשרוף אנרגיה עצומה מהרגל האחרונה של היום. ואז זה היה נסיעה מהירה לכניסה הפנימית אל Lodge Badlands ו- Cedar Pass, המקום היחיד לשהות בו ולסעוד בתוך הפארק. יש המון מקומות לעצור באדלנדס לטיולים קצרים ותצלומים, כפי שאתה יכול לראות בתמונת הכותרת בפוסט זה (צילום של הת’ר לוסק).

הלולאה בתוך Badlands היא בסיסית ופונה ישירות ל- Cedar Pass Lodge. החדרים היו בנוח עם נוף מכובד. למחרת בבוקר המשכנו את הלולאה לתחנת הכניסה Pinnacles לכיוון העיירה וול.

כלבי ערבה שופעים בדרום דקוטה, ותורמים להרבה הנאה לכל הגילאים. (צילום מאת הת’ר לוסק)

סטייה מוקדמת הצביעה על המון תצפיות על חיות הבר לאורך הדרך: כבשים בורן קופצות על הסלעים, פרונגוורנים בוהים בחומרה על הנוף, ועדרים קטנים של ביזון. השעה המוקדמת גם הצביעה על נוף הרבה יותר מלכותי ויפה, כאשר אור הבוקר לוכד את הטבעות לאורך פני הסלע לא נראה בקלות כאשר השמש תקורה. בכל עצירה כדי להתבונן בבעלי חיים ניווטנו גם טיולים זעירים בנתיבים מסומנים.

Pronghorn Butt פונה על הכביש, ומפסיק את התנועה ביער הלאומי של Black Hills. (צילום מאת מארה לוסק)

עזבתי את הפארק הבנתי שלא לעצור בסמים ידועים של מלכודת נופש, אך עד אז באג עקף את בתי ואותי. מתקנים שקטים ונקיים היו זקוקים לעומת האפשרויות הכפריות (אם כי תכופות) בפארק הלאומי.

חנות תרופות קיר השיגה ידוע לשמצה במהלך השפל הגדול על ידי שימוש במים חינם ללקוחות חולפים. החנות צמחה למחזה של 76,000 מ”ר עם מזרקת סודה מיושנת, מסעדה וחנות סחורות מערביות. ילדים יכולים להחליף זהב, לבדוק מאובנים או להצטלם עם מגוון פסלים ענקיים.

לאחר שבדקנו את סם הקיר וחידשנו את אספקת החומר ניקוי הידיים שלנו, נסענו שעה לעיר מהירה במקום בו פסלי נשיאים מקימים את הרחובות. במרכז המידע בעיר הנשיאים יש שירותים נקיים ומידע על כל פסל. טיול והליכה משלימה ומפה זמינים ב- DowntownRapidCity.com. מסעדות מיוחדות שופעות באזור, מה שהופך אותו למקום ארוחת צהריים נהדר לפני הנסיעה לקסטר שם בחרנו ב- Holiday Inn בקסטר ליתרונות של בריכה וארוחת בוקר חינם.

יומיים באזור אפשרו מזג אוויר בלתי צפוי והרבה התאוששות. ערפל מנע לבדוק את הר ראשמור בוקר אחד, כך בnull